۵ دلیل که چرا دندانپزشک عمومی نمی‌تواند ارتودنسی انجام دهد
نوشته شده توسط : رعنا

با وجود اینکه برای درمان ناهنجاری‌های فکی و دندانی (و موقعیت‌های نامنظم این دو) باید تنها به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کرد، اما هنوز برخی از افراد تصور می‌کنند یک دندانپزشک عمومی نیز می‌تواند نامنظمی‌های دندانی آن‌ها را برطرف کند. اما واقعیت این است که دندانپزشک عمومی قادر به انجام درمان‌های ارتودنسی دندان نیست. با خواندن این ۵ دلیل متوجه خواهید شد که چرا برای شروع ارتودنسی باید فقط به یک ارتودنتیست سر بزنید و دور دندانپزشکان عمومی را خط بکشید.

۱. دندانپزشک عمومی تخصصی در ارتودنسی ندارد

برای اینکه شخصی به یک دندانپزشک تبدیل شود باید پس از قبول شدن در رشته دندانپزشکی، به مدت ۶ تا ۷ سال دوره عمومی این رشته را بگذراند. پس از اتمام این دوره و طرح اجباری، دندانپزشکان عمومی می‌توانند اقدام به دایر کردن مطب کنند و درمان‌های عمومی دندانپزشکی مانند ترمیم دندان را انجام دهند.

زمانی که این دندانپزشکان در آزمون تخصصی شرکت کنند، می‌توانند در یکی از تخصص‌های دندانپزشکی به مدت ۳ تا ۴ سال تحصیل کنند تا تبدیل به متخصص شوند. متخصص ارتودنسی نیز یک دندانپزشک است که به صورت تخصصی در رشته ارتودنسی تحصیل کرده و به صورت تخصصی و اصولی اقدام به تشخیص، درمان یا پیشگیری از ناهنجاری‌ها و نامنظمی‌های دندانی و فکی می‌کند.

در واقع یک متخصص ارتودنسی یک دندانپزشک است که علاوه بر توانایی انجام درمان‌های عمومی قادر به درمان نامنظمی‌های دندانی و فکی نیز هست. اما دندانپزشک عمومی متخصص نیست و صلاحیت انجام درمان‌های ارتودنسی را ندارد.

۲. چون فقط یکبار ارتودنسی می‌کنید باید اصولی قدم بردارید

معمولاً اگر درمان ارتودنسی به صورت اصولی و توسط یک متخصص ارتودنسی خوب انجام شود، نتایجی دائمی به دنبال دارد. این یعنی با یک‌بار ارتودنسی کردن، نتایج دائمی به دست خواهد آمد و شما برای همیشه دندان‌های مرتبی خواهید داشت.

اما از آنجا که دندانپزشکان عمومی متخصص نبوده و به صورت اصولی به درمان‌های ارتودنسی آشنا نیستند، ممکن است باعث شکست نتایج شده و شما را نیازمند درمان مجدد ارتودنسی کنند.

بنابراین، چون یکبار ارتودنسی می‌کنید سعی کنید نه تنها به دنبال دندانپزشکان عمومی نباشید، بلکه فقط و فقط به فکر پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی شهر خود باشید. (تنها با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به هدف خودتان برسید. فقط کافیست جستجوی خود را با کلیدواژه بهترین متخصص ارتودنسی (شهرتان) آغاز کنید. مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تهران، اصفهان و شیراز یا هر شهر دیگری را جستجو کنید.)

۳. دندانپزشک عمومی اهمیتی به علت کج شدن دندان‌های شما نمی‌دهد!

یکی از تفاوت‌های دندانپزشک عمومی با متخصص ارتودنسی، دانش و مهارت آن‌ها در تشخیص علت ناهنجاری‌های فکی و دندانی است. متخصصان ارتودنسی با دقت و ظرافت خاصی ریشه مشکلات افراد را به صورت اصولی پیدا کرده و متناسب با آن بهترین روش درمان را پیاده می‌کنند. اما یک دندانپزشک عمومی معمولاً دانش تخصصی در این خصوص ندارد.

۴. دندانپزشکان عمومی هیچ توجهی به زیبایی صورت شما نمی‌کنند!

ارتودنسی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روی صورت، خط لبخند و ظاهر کلی صورت شما داشته باشد. یک متخصص ارتودنسی آموزش دیده است تا رویکردی جامع و کاملا تخصصی در درمان شما داشته باشد تا ظاهر کلی صورت‌تان در کنار لبخند شما در بهترین حالت قرار دهد.

یک ارتودنتیست فقط به زیبایی لبخند شما فکر نمی‌کند، بلکه به هارمونی و هماهنگی دندان‌ها با تمام اجزای صورت فکر می‌کند. در حقیقت او یاد گرفته که چطور اجزای لبخند را با هم هماهنگ کند. ما یک دندانپزشک عمومی توجهی به هماهنگی دندان‌ها با سایر اجزای صورت ندارد، زیرا دانش آن را ندارد.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: